Per 1 januari krijgt MVV ’27 een digitale nieuwsbrief.
Deze nieuwsbrief vervangt het huidige papieren clubblad. Meerdere motieven liggen ten grondslag
aan deze verandering. Zo willen we enerzijds meebewegen met de veranderende
communicatiebehoefte van onze omgeving. Anderzijds maken we relatief veel kosten voor de nog 140 personen die het
clubblad nu nog op papier ontvangen. Maar ook de afgenomen kwaliteit van het
papieren clubblad en de extra mogelijkheden die een digitale nieuwsbrief biedt,
zijn redenen om per 1 januari veranderingen door te voeren.
Op dit moment worden er nog 140 papieren exemplaren van
het clubblad gedrukt. Het afnemende aantal mensen dat het papieren clubblad wil
ontvangen, ligt in lijn met de landelijke ontwikkelingen in de
communicatiewereld. Zo beschikt ruim 90% van de Nederlanders over internet en
is een groot deel van hen actief met social media. Aan de andere kant zien
landelijke dagbladen hun papieren oplage al tien jaar lang afnemen. MVV ’27 wil
meebewegen met de veranderende communicatiebehoefte van haar leden en andere
doelgroepen.
Nog beperkte
oplage
Door de nog beperkte oplage die het clubblad momenteel kent, zijn de kosten voor het drukwerk relatief hoog. Dat geldt ook voor het aantal uren die onze vrijwilligers in het clubblad steken. Daarnaast sluiten ook de kwaliteit en de mogelijkheden van het papieren clubblad onvoldoende aan bij de wensen van de club, menig lezer en diverse adverteerders.
Door de nog beperkte oplage die het clubblad momenteel kent, zijn de kosten voor het drukwerk relatief hoog. Dat geldt ook voor het aantal uren die onze vrijwilligers in het clubblad steken. Daarnaast sluiten ook de kwaliteit en de mogelijkheden van het papieren clubblad onvoldoende aan bij de wensen van de club, menig lezer en diverse adverteerders.
Door een aantrekkelijke digitale nieuwsbrief kan het
aantal papieren exemplaren worden geminimaliseerd, wat niet alleen een
behoorlijke besparing oplevert, maar ook zorgt dat MVV ‘27 meegaat met de
veranderende wensen van haar doelgroepen. De grote aantallen bezoekers op onze
website en de vele volgers van onze Facebook- en Twitter-accounts tonen aan dat
die behoefte hoofdzakelijk onze digitale communicatiemiddelen betreft. De
afnemende oplage van het papieren clubblad, maar ook de beperkte interesse in
de digitale versie van ons huidige clubblad, bevestigen dat veranderingen goed
zijn.
Alternatief
De eerste seizoenshelft verandert er dus nog niets. De komende periode werkt de communicatiecommissie aan de ontwikkeling van de digitale nieuwsbrief, die naar verwachting - net als het clubblad - eens per twee weken zal verschijnen. Uiteraard zullen we zorg blijven dragen voor een alternatief voor degenen die door het verdwijnen van het clubblad belangrijke informatie over de club dreigen mis te lopen.
De eerste seizoenshelft verandert er dus nog niets. De komende periode werkt de communicatiecommissie aan de ontwikkeling van de digitale nieuwsbrief, die naar verwachting - net als het clubblad - eens per twee weken zal verschijnen. Uiteraard zullen we zorg blijven dragen voor een alternatief voor degenen die door het verdwijnen van het clubblad belangrijke informatie over de club dreigen mis te lopen.
Voor vragen of reacties: stuur een e-mail naar communicatie@mvv27.nl.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten